blanzen2000

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Sanna Johansson - 1 maj 2012 21:00

Kapitel 2




Efter lunchen så messade jag med Fanny om festen, det skulle bli så kul!
Jessica skulle vara där och Matilda och Sara och många fler, kanske Tobias?
Idrott stog på schemat, Mimmi hamnade i sin tankevärld igen i några minuter innan hon hoppa till utav att hon hörde läraren som kom och skramlade med nyckeln. Läraren låste upp omklädningsrummen och gick ut och förberedde för lektion. Lena hade planerat att klassen skulle spela brännboll i finvädret, tjejerna mot killarna. Sofia hittade ju såklart någonting att gnälla på i omklädningsrummet. Hon kollade sig i spegeln och sa sen till resten av tjejerna

- Jag ser tjock ut i dom här byxorna!

Mimmi som inte brydde sig det minsta fortsatte att byta om, shorts och ett svart gina linne.









Killarna stog därute ombytta och bara väntade på tjejerna. När Mimmi tog sin kofta och gick ut så kom resten av klassen en stund senare.

- Grattis tjejer! Vad gör ni därinne egentligen?!
Lena samlade klassen och delade in två lag som planerat. Idrottslektionen flöt på bra idag. Efter idrotten så gick Mimmi till sitt skåp och sen gick hon upp för att vänta på sin syster. Camilla kom ut från Kemin efter en kvarts väntetid. Mimmi och Camilla gick sista gatan när de såg att deras granne Robin kom och frågade efter Camilla.




Mer? :)


Sanna Johansson    


Av Sanna Johansson - 1 maj 2012 08:33

Har inte hunna göra så mke eftersom jag nyss vaknat men jag ville bara skriva lite när jag upptäckte att det gick från telefon ..

Av Sanna Johansson - 1 maj 2012 00:02

KAPITEL 1


Camilla kom instörtande i rummet och väckte mig, jag satte mig upp lite yrvaken och blicken snodde runt i rummet och landade på mobilen, och sen på syrran.Tröck på låsknappen och då insåg jag när jag såg vad klockan var att jag hade försovit mig!
- Skynda dig!
- ja, jag kommer gå upp så länge så kommer jag när jag är klar.


 

Jag gick upp till hallen och borsta igenom mitt långa mörka hår. Jag satte upp det i en fin liten boll på huvudet.


- Camilla, har du sett min hårnål?
- Nej inte sen igår .. eller jo vänta.

Camilla kom tillbaka efter en stund med hårnålen.

- Vart var den?

- Vardagsrums bordet.

- Jahapp, tack!

Båda vi två gick ut i hallen och börja klä på oss, jag började med skorna så det inte skulle bli så trångt i hallen. Camilla tog sin skinnjacka och böjde sig ner för att ta sina vita Converse. Jag själv tog mina röda. Vi låste dörren och gick till skolan.



Jag tog upp telefon och lurarna och lyssnade på musik på väg till skolan. Camilla stannade och pratade med någon hon kände bakom mig men det märkte inte jag, jag fortsatte gå.
- Mimmi!!
Mimmi hörde Camillas rop så hon pausade musiken och vände sig om.
- Vänta!



Mimmi stannade och väntade på Camilla på en bänk hon egentligen redan passerat men hon gick tillbaks dit. Camilla kom efter en stund och nu fick dom springa sista biten för att inte komma försent!
- Spring!!
Mimmi slet upp dörren och försökte få fram skåpnyckeln, Camilla sprang upp till sin våning .Camilla gick i nian och Mimmi i åttan. Så vi skulle till olika lektioner med andra ord.



Mimmi greppade första bästa penna och sin mattemapp, hon hade fortfarande 3 min på sig att komma i tid till Matten. Camilla däremot hade börjat redan. Hon hade Svenska i samma korridor som Mimmi har skåp. På matten så satt Mimmi mest och dagdrömde om festen hon skulle på till helgen. Hon hade inte ens slagit upp sin mattebok. Men Olivia hade det.
- Mimmi, du har inte ens slagit upp din bok!



Mimmi som är i drömmarnas värld svarar lite halvt borta.

- Eh, va?  jaa juste!

Matten var ungefär 45 min. Efter matten så kom snygg Tobias i korridoren, han gick i nian i Camillas klass. Deras svenska var slut alltså. Nu hade Mimmi HK. Jag gick bort till HK salen med Olivia. Idag skulle vi säkert baka. vi bakade bullar. Mina och Olivias blev bäst!
Nu hade hela våran klass lunch. Till lunch blev det Ris & Chicken nuggets.


Mer? :)


Sanna Johansson  


Presentation


16 år, går sista terminen i nian pluggar till att gå stylist programmet på plusgymnasiet.
Lever livet utanför skolan med vänner och familj (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards