blanzen2000

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Kapitel 4

Av Sanna Johansson - 3 maj 2012 21:07

Kapitel 4


Jag stannade först på ICA och köpte Calippo shots åt mig och Olivia och sen gick jag till henne. När jag kom fram så hittar jag henne solandes på baksidan, hon hade precis badat. Det var ju trots allt 24 grader varmt ute. Varför tänkte jag inte på det! Hade ju kunnat tagit med mig badkläder.

- Hejj, steekarn!

Olivia hoppade till i solstolen för hon hörde inte när jag kom för hon lyssnade på musik. Olivia vände på sig och tog av sig solglasögonen och kisade mot mig. Hon reste sig och hämtade en till solstol till mig.

- Hejj, här lägg dig och sola, sjuukt sköönt!

- Här, jag köpte den här åt dig.

- Oh shit vad gott, tack!

- Vi får äta dom fort innan det blir bara sörja av kulorna.

- japp. Du förresten, glömde säga åt dig att ta med dig bikinin. men du kan låna en av mig om du vill? Den ligger där borta på bordet.

- Tack.

Jag gick iväg och bytte om och kom tillbaka och gjorde kanonkula ner i hennes pool. Just så pass att Olivia blev blöt.

- Haha, blev du blöt?
- Hörru!

- Kom du också!

Olivia klev upp och gjorde magplask ifrån kanten. Sen var skvätt kriget igång, Vi höll på bada i minst en halvtimme. Vi gick upp och sola men jag hann näst intill lägga mig tillrätta så ringde Camilla och sa att det var mat.

- Ah okej. 

- Vad ville hon?
- Jag ska hem och äta.

- Jaha vad synd, Du kan ju alltid komma tillbaka sen.

- Ja, jag vet inte. Måste plugga till kemiprovet. Ska inte du också göra det?

- Jo, jag kanske måste det. Men kom hit efter du ätit så pluggar vi tillsammans.

- Ja, men det blir nog bra.

Jag gick iväg och bytte om och gick hem, Öppnade dörren hemma och doften av hemgjord lassagne slog emot mig. Det kan bara betyda en sak! Mamma & Pappa var hemma igen efter deras weekend i Stockholm.

- Mamma?
- Jag är i köket.

Jag snörade upp skorna och gick in i köket. Pappa passerade jag påväg in i köket, han satt i vardagsrummet.

- Hej

- Hej gumman, har ni haft det bra?

- Jadå, vi har klarat oss. Även fast Camilla lagat mat har jag överlevt.

- Jag hörde det där!

- Menade inget illa Camilla!

- MAT!

Camilla och Pappa kom in i köket och tog plats vid bordet. Jag åt en portion Lassagne och gick upp på rummet och hämta Kemi-mappen. Kollade Facebook en snabbis först, nu hade inlägget 112 likes. hmm .. det lär bli kaos och polis och hela helvete lär ju få tillkallas.



Mer? :)


Sanna Johansson   

 
 
Ingen bild

Eveliina

4 maj 2012 16:46

Fin blogg! :) Titta gärna in på min!

http://cupcakedream.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Johansson - 5 juni 2013 15:04

Kod för att importera min blogg till Nattstad:5842109167 "

Av Sanna Johansson - 24 januari 2013 18:16

Sitter och viker reklamen för sista gången nu innan jag ska lägga av och tjockar godis och ser "Jag saknar dig" ...

Av Sanna Johansson - 22 januari 2013 19:30

Imorse ringde alarmet 6.30 och jag förstog inte varför det ringde men efter några "snooze" så kom jag tillslut upp. Klädde på mig och gick upp och borsta hår och tänder och gick till skolan. Första timmen hade vi Matte, jag hade matte med Pernilla. A...

Av Sanna Johansson - 21 januari 2013 13:53

Fett boring med teori alltså.. Varför måste man kunna sån skit?...

Av Sanna Johansson - 26 maj 2012 01:05

Vi gick längs gatan hem till mig och Tobias stannade och kysste mig massvis med gånger innan vi tillslut ramlade in i hallen vid två på natten. Mamma kom till hallen och frågade med sömndrucken röst vart vi varit. - Ute, kom Tobias vi går och lägge...

Presentation


16 år, går sista terminen i nian pluggar till att gå stylist programmet på plusgymnasiet.
Lever livet utanför skolan med vänner och familj (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards