blanzen2000

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Kapitel 7

Av Sanna Johansson - 7 maj 2012 18:00

Jag sa ingenting, fortsatt dansa med honom i minst en timme till. Och när vi stog där mitt på golvet och dansade och bara stirrade in i varandras ögon hörde vi ljudet av glassplitter. Emma drog med mig från dans golvet och vi gick bort till Sara och Niklas och Anton som stog och diskutera om någonting. Då kom Jens nerför trappan och sa att Kevin håller på slå sönder övervåningen! Kevin kom vinglande nerför trappen. Det var tydligen Kevin som hade fått i sig lite för mycket och gjort någonting. Vad visste jag inte än. Olivia kom fram till oss.

- Vad har hänt?

- Vi vet inte än.

Det visade sig att han fått i sig något olämpligt som inte skulle vara i glasen. Sara sprang fram till stereon och pausade musiken. Alla blev alldeles tysta och tittade på Sara. Sara tog ton och berättade vad som troligtvis hänt.

- Sluta drick allihopa! Det visar sig vara någon eller några som lagt i droger i alla glasen! Kevin mår inte så bra och han känner sig lite yr. Han fick en av drogens biverkningar och rev ner några glas pågrund av hans yrsel. Jag tror jag har förklarat allting nu sa Sara och tryckte på play igen.

Alla ställde ifrån sig glasen på närmsta ställe. Tobias kom fram till mig och frågade om vi skulle dra.

- Jag vet inte, det kanske är bäst så.

Jag pratade med Sara och gick sedan ut i hallen med Tobias och tog på mig skorna och jackan. Sara kom ut i hallen och bad mig att inte ringa polis eller berätta för någon.

- Nej, då blir situationen bara värre. Jag lovar att inte berätta!





Jag och Tobias lämnade hennes villa hand i hand. Vi mötte en polisbil. Tobias som blev nyfiken sa att vi skulle följa efter och kolla var dom skulle. det gjorde vi, Vi smög där längs busken och såg att polisbilen ställde sig utanför Saras hus!

- Oh shit! Jag har inte ringt, har du?
- Nej, vem är det då? sa Tobias.

Polisen klev ur bilen och gick mot ytterdörren. Precis när han skulle ringa på så kom en stupfull tjej ut och spydde ut över räcket. Så han klev in i huset och hörde högljudd musik och han kände doften av kaos. Jag och Tobias gick in igen och stog i hallen och lyssnade på vad han hade och säga.


Vem härinne är Johanna Ekdahl?

- Jag, säger en tjej och reser sig ur soffan och går fram till polisen.

Du ringde, vad försigår här?

- Jag tror det handlar om narkotika blandat med alkohol. Där borta står en av de mest drabbade säger Johanna och pekar mot Kevin.

Tack för att du ringde. Jag ska kolla upp han den där Kevin.

Polisen gick bort till Kevin och ställde några frågor. Då kom Sara från övervåningen och skrek gråtandes

- Men för i helvete, slå av musiken någon!

Jag gick lugnt bort till Sara och satte mig på ena trappsteget med henne. Hon bara grät och grät.

- Jag visste att det skulle bli kaos jag visste det! Det här var första och sista festen hemma hos mig.

- Ska inte du gå och prata lite med polisen? Jag menar det handlar om din fest.

Polisen står och frågar Kevin en massa men han kan inte svara för han kan inte minnas någonting som hänt. Då samlar Sara mod och går fram och berättar sin version.

- Jag har märkt av att han kände sig lite yr och vi alla blev uppmärksamma när vi hörde glassplittret när han rev ner glasen från bordet.

- Jag tycker det låter som om festen är över! Sara Nilsson? Du och Kevin följer med mig till polisstationen!


Mer? :)

P.S Fortfarande inge tips på titel! Hjälp mig ..


Sanna Johansson   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Johansson - 5 juni 2013 15:04

Kod för att importera min blogg till Nattstad:5842109167 "

Av Sanna Johansson - 24 januari 2013 18:16

Sitter och viker reklamen för sista gången nu innan jag ska lägga av och tjockar godis och ser "Jag saknar dig" ...

Av Sanna Johansson - 22 januari 2013 19:30

Imorse ringde alarmet 6.30 och jag förstog inte varför det ringde men efter några "snooze" så kom jag tillslut upp. Klädde på mig och gick upp och borsta hår och tänder och gick till skolan. Första timmen hade vi Matte, jag hade matte med Pernilla. A...

Av Sanna Johansson - 21 januari 2013 13:53

Fett boring med teori alltså.. Varför måste man kunna sån skit?...

Av Sanna Johansson - 26 maj 2012 01:05

Vi gick längs gatan hem till mig och Tobias stannade och kysste mig massvis med gånger innan vi tillslut ramlade in i hallen vid två på natten. Mamma kom till hallen och frågade med sömndrucken röst vart vi varit. - Ute, kom Tobias vi går och lägge...

Presentation


16 år, går sista terminen i nian pluggar till att gå stylist programmet på plusgymnasiet.
Lever livet utanför skolan med vänner och familj (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards