blanzen2000

Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Kapitel 5

Av Sanna Johansson - 4 maj 2012 23:34

Kapitel 5



Tog Kemi-mappen och gick ner i hallen och tog på mig skorna igen.

- Jag cyklar till Olivia och pluggar Kemi.

- Ok, hemma senast 21.00

- Aa okej.

Jag gick ut i garaget och hämta cykeln och cyklade sen förbi alla gator som förut igen. Ungefär fem minuter senare knacka jag på utanför Olivia.

- Hejj, kom in.

- Hejj, ska vi sitta i köket?

- Aa, det kan vi väl.

Vi satte oss i köket och pluggade. Vi satt i minst en timme. Men vi blev inte klokare..

- Har du sett hur många likes facebook statusen har?
- Aa typ 114 likes va?

- Det kommer bli grymt kul!
Vi gick ut igen och sola lite i kvällssolen. sen någon timme efter så gick jag hem. Hem till katten. Juste den har jag glömt att berätta om. Våran lilla söte kisse misse som vi bara har haft i en månad eller två. Mojje heter den. svart och vit. Jag la mig på sängen med honom iallafall och myste en stund. Jag slumrade till men Camilla väckte mig. Jag hade ingen aning om varför jag var så trött. Men jag gick och gjorde mig klar för att sova endå. När jag la mig så smsade jag med Tobias, Olivia och Jessica. Vi smsade om allt mellan himmel och jord. Allt från festen till skolan och vad dom gjorde. Jag tror jag somnade med telefonen i handen för jag vaknade utav ett sms vid ungefär två på natten.

"Men hallå? somnade du eller?"

 

Det var från Jessica. Olivia sov nog nu förmodligen, och även Tobbe kanske. Jag smög tyst upp ur sängen för att gå på toa ..  Alla hade gått och lagt sig. Även Camilla.. eller nej? Det lyste inne på hennes rum, jag öppnade dörren försiktigt och såg att hon satt upp mot väggen i sängen med ipaden.

- Vad vill du? Gå och lägg dig. Det ska jag göra.

- Ja, jag är påväg nu. Godnatt.

Kom tillbaks till sängen och Mojje tittade upp på mig och undrade ungefär när jag skulle lägga mig och sova riktigt så han fick sova ostört. Jag kröp ner under täcket och la telefon på laddning, vände på mig och sen tio minuter senare sov jag.




Mer? :)


Sanna Johansson   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Johansson - 5 juni 2013 15:04

Kod för att importera min blogg till Nattstad:5842109167 "

Av Sanna Johansson - 24 januari 2013 18:16

Sitter och viker reklamen för sista gången nu innan jag ska lägga av och tjockar godis och ser "Jag saknar dig" ...

Av Sanna Johansson - 22 januari 2013 19:30

Imorse ringde alarmet 6.30 och jag förstog inte varför det ringde men efter några "snooze" så kom jag tillslut upp. Klädde på mig och gick upp och borsta hår och tänder och gick till skolan. Första timmen hade vi Matte, jag hade matte med Pernilla. A...

Av Sanna Johansson - 21 januari 2013 13:53

Fett boring med teori alltså.. Varför måste man kunna sån skit?...

Av Sanna Johansson - 26 maj 2012 01:05

Vi gick längs gatan hem till mig och Tobias stannade och kysste mig massvis med gånger innan vi tillslut ramlade in i hallen vid två på natten. Mamma kom till hallen och frågade med sömndrucken röst vart vi varit. - Ute, kom Tobias vi går och lägge...

Presentation


16 år, går sista terminen i nian pluggar till att gå stylist programmet på plusgymnasiet.
Lever livet utanför skolan med vänner och familj (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards