blanzen2000

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

Kapitel 6

Av Sanna Johansson - 5 maj 2012 23:26

Kapitel 6


Vaknade av att mamma kom in i rummet och kollade om jag var vaken.

- Vill du inte komma ner och äta frukost med oss andra?

- Jo. Jag kommer, ska bara klä på mig.

Tog mina svarta jeans och ett vitt linne och gick ner i köket.

- Godmorgon!
- Aa godmorgon.

Åt frukost och ringde Olivia sen. Tog hemtelefonen och gick upp och satte mig på sängen. Mojje låg kvar där. Förvånadsvärt många signaler gick fram men inget svar. Precis när jag funderade på att lägga på så svarade Olivia.

- Hejj, varför svara du inte på en gång som alltid annars?
- Hejj, för att jag var på toa.

- Aha okej, Skulle vi ha "förfest" här?
- Haha jaa.

- Klockan är typ 12.40 nu. Jag tänkte fixa lite innan du får komma hit. Typ städa rummet och så.

- Ah, okej.

- Ja hör av mig efter jag städat klart.

Jag la på med Olivia och gick ner med hemtelefonen igen. Hämtade dammsugaren och städade lite i rummet. Men det gick inte fort precis. Jag tror jag höll på i två timmar! Nu hade jag dammtorkat, skurat golvet och dammsugat. Bytt sängkläder och även gardiner. Det blev riktigt awsome.






Precis som jag lovat ringde jag upp Olivia efter jag städat. Hon skulle bara byta om så skulle hon cykla hit. Jag gick och sa till mamma att Oliva skulle äta hos oss. Gick sen upp på rummet och la fram mina festkläder. En svart klänning och ett rött midjebälte som jag och Jessica köpte sist vi shoppade. Och mina röda högklackade skor. Det blir säkert bra. Men nej! hur skulle jag ha håret? Jag sprang in i Camillas rum och snodde hennes locktång. Gjorde några lockar och sprayade det sen, Det fick duga. Gick och sminkade mig sen. Medans jag sminkade mig så fick jag en massa sms. Ett från Tobbe, ett från Olivia. Det från Olivia stog det att hon var påväg nu. Jag gick ner och hämtade dricka och chips och sånt och bar upp på rummet. Nu kom Olivia, jag hörde mamma säga att jag var däruppe. Jag hörde steg i trappen och in kommer Olivia.


- Tjenare, vad fin du är!

- Tack, Du med.

På skrivbordet stog det två glas med Trocadero och en skål med chips. Tobbe smsade igen.
"Fick du inte mitt sms? "

"Jodå, men Olivia kom precis"
- MAT.

- Vi kommer!

Vi gick ner och pizzalukt osade hela nedervåningen. Pappa stog och gjorde efterrätt, han visste om att jag och Olivia skulle på party den här fredagkvällen.

- Olivia, vi beställde en Hawaii åt dig. För det var väl du som tyckte om det?
- Ja, gud vad gott. Tack så mycket! 

Efter vi ätit Pizza så satte vi oss ute på altan med resten av familjen och åt Hallonpaj och marsansås. Sen gick vi upp och slog av datorn och sen tog vi det vi skulle ha med oss och drog iväg till festen. Nu skulle vi möta Tobbe, som han sa i smset.




Vi cyklade bort till Tobbe och sen hem till Sara. Klockan var bara 20.34 än så länge. Vi var inte först dit. Alla var nästan där. Alla utom vi. Vi skyndade oss och ställa cyklarna utanför Saras hus. Sen kom Sara själv ut och bad oss komma in. Vi gick in och där strömmade hög musik ur högtalarna och vissa dansade redan. Emma kom och la armarna runt mig.

- Hejj!
- Hejj!
Hon drog med mig in i rummet och fortsatte dansa. Jag försökte smita bort till Olivia men var tvungen att dansa en stund med Emma först. När jag väl kom därifrån så skulle jag precis gå fram till Olivia som stog och snackade med Jessica. Men då kom Tobias och frågade om jag ville dansa. Vi dansade en stund sen blev han alldeles tyst. Han tittade mig djupt i ögonen och sa att han gillat mig ett tag. Jag stirrade ner i golvet och visste inte vad jag skulle säga. Han höll upp min haka och pussade mig på kinden och viskade

- Och det vet jag att du gjort länge också.





Mer? :)

Tips på vad den kan heta?
Släng in en kommentar :)



Sanna Johansson    









 
 
bella

bella

6 maj 2012 11:55

Skit bra stumpan nu vill ja ha kapitel 7 med :D

http://bellanordlund.blogg.se

 
Ingen bild

Michaela och armana

6 maj 2012 12:29

hej vi har nyss startat en veckans blogg tävling hos oss. om du vill ha chans att vinna en länkning och några nya läsare ska du anmäla dig på våran blogg i inlägget "blogg tävling" ha det bra
http://michaelaarmana.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Johansson - 5 juni 2013 15:04

Kod för att importera min blogg till Nattstad:5842109167 "

Av Sanna Johansson - 24 januari 2013 18:16

Sitter och viker reklamen för sista gången nu innan jag ska lägga av och tjockar godis och ser "Jag saknar dig" ...

Av Sanna Johansson - 22 januari 2013 19:30

Imorse ringde alarmet 6.30 och jag förstog inte varför det ringde men efter några "snooze" så kom jag tillslut upp. Klädde på mig och gick upp och borsta hår och tänder och gick till skolan. Första timmen hade vi Matte, jag hade matte med Pernilla. A...

Av Sanna Johansson - 21 januari 2013 13:53

Fett boring med teori alltså.. Varför måste man kunna sån skit?...

Av Sanna Johansson - 26 maj 2012 01:05

Vi gick längs gatan hem till mig och Tobias stannade och kysste mig massvis med gånger innan vi tillslut ramlade in i hallen vid två på natten. Mamma kom till hallen och frågade med sömndrucken röst vart vi varit. - Ute, kom Tobias vi går och lägge...

Presentation


16 år, går sista terminen i nian pluggar till att gå stylist programmet på plusgymnasiet.
Lever livet utanför skolan med vänner och familj (:

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards